2011. február 25., péntek

Mese

Egyik délelőtt úgy adódott, hogy volt szerencsém meghallgatni Bródy János előadásában a Micimackót, s nagyon kellemes emlékeket idézett fel bennem. Erről a dalról a kisebbik lányom jutott eszembe. Mikor körülbelül két-három éves lehetett, alig lehetett őt elvinni a képernyő elől. Imádta nézni a Micimackót. Bevallom őszintén, nekem is nagyon a szívemhez nőtt ez az imádni való kis maci, a Tigrissel, Malackával, Bagollyal, Fülessel s Zsebi babával egyetemben. Természetesen ahogy lenni szokott, nemsokára gyűjtögető életmódba kezdtünk, hisz mindenből Micimackó figurás kellett. Kezdve a kedvenc kispárnával.


Az én gyermekkoromban nagyon sok rajzfilm volt, melyek valószínűleg sok apróságnak, illetve felnőtt nézőknek adtak sok örömet.
Mind közül nekem legjobban a Vuk nőtt a szívemhez. Ki felejtené el ezeket az oly híressé vált mondatokat. „Egyedül vagyok, kicsi vagyok, éhes vagyok! … Segítsetek Vuknak, a kis rókának!”
De nagyon szerettem a Vízipók-csodapókot és a Mézga családot is. Mai szemmel visszanézve igen csak különböznek a mai technikával készült meséktől, de ugyanúgy imádni való mindegyik. Ezek a sorozatok később még a lányaimnál is a kedvencek közé tartoztak. Ez is bizonyítja, hogy ennyi év után sem veszítettek a népszerűségükből.
Emlékszem, hogy esténként alig vártuk a TV maci megjelenését, hogy végre elkezdődhessen az esti mese. Imádtam a „Frakk a macskák réme” sorozatot, ami azóta is a nagy kedvenceim közé tartozik. Lukrécia és Szerénke, a két elkényeztetett macska örök harca a vizsla kutyával.
Rendkívül humoros sorozat volt a „Kérem a következőt”, Dr Bubó, a bagoly és a fülig szerelmes, jószívű barna medve, Ursula nővér főszereplésével. Kedvenceim közé tartozott még a Kockás fülű nyúl, mely a nevét hosszú füleiről kapta, amelyeket összecsavarva propellernek használ és így repülni is tud. S még sorolhatnám.....


Mikor a lányaim voltak kicsik, akkor minden vasárnap délután körülbelül egy órás időtartamban Disney meséket adtak. Kacsamesék, a felejthetetlen Dagobert bácsi, Balu kapitány, és a két kis mókus, Chip és Dale stb. Bevallom őszintén, az összes mesét megnéztem a lányaimmal. Engem is ugyanúgy elbűvöltek, mint őket. Nincs is annál jobb érzés, mikor a gyermekeinkkel együtt fedezzük fel a mesék világát, s együtt kacagunk, vagy éppen izgulunk rajta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése