2011. április 7., csütörtök

Egy jó könyv...

Egy jó könyv, számomra egy üzenet.
Egy bensőséges hangulat, hol csak én vagyok, és a történet.
Ha olvasom a sorokat, akkor nem érzékelem a világot, mi körülöttem van.
Az események történése elvisz a világába, s képzeletem szárnyal, és átélem a sorokat.
Jó könyv az, mikor úgy íródik, hogy közben észrevétlen tanít, s az újdonság erejével hat. 
Ha a szereplők benne számomra valóságos emberré válnak. Mikor át tudom érezni örömüket, bánatukat.
Ha velük izgulhatok, s érzem a boldogságukat...
Elmémben továbbgondolom, megoldandó problémákra keresve megoldásokat.
Életutakat megismerve, saját életem egy mozzanatát felfedezve, esetleg útmutatást ad. Mikor alig várom, hogy az események jóra forduljanak, vagy ha nem jó a vég, akkor mi az, mit ebből a szereplők tanulhatnak.
Egy jó könyv az egy csoda. Nekem ezt jelenti a társasága.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése